lördag 2 februari 2013

Ovanlig bloggvecka

Jag brukar fascineras av den stadiga ström av läsare som dagligen (faktiskt) landar på den språkpolisiära posten om nåt eller nått. Den ligger stadigt överst på listan (du hittar den om du scrollar ner en bit) över mest lästa poster på den här bloggen, räknat över hela bloggens historia. Och där lär den nog bli kvar.

Den brukar även prenumerera på överstaplatsen i motsvarande lista för mest läst senaste veckan (den lista du ser överst till höger). Jag tror att det vid något enstaka tillfälle kan ha hänt att den legat på andraplatsen, men säker är jag inte. Det är i regel ett så stort glapp mellan den och resten av posterna i besöksantal att det är lite som att den verkliga listan börjar EFTER den – den spelar lite i sin egen liga när det gäller just den saken.

Uppenbarligen är frågan om hur man stavar förkortningen av "något" en sak som många söker svar på. Mest hela tiden. Och det är ju glädjande, förstås. Att folk faktiskt kollar upp hellre än skriver fel menar jag.

Så häromdagen när jag gick in här såg jag att ett annat inlägg hade gått om. Och jag hann inte mer än notera det förrän ytterligare två knatade om.

Och detta alltså inte på grund av att läsarströmmen till "Nåt eller nått" minskat, den är som den brukar.

Fortfarande ett par dagar senare ser det likadant ut.

Ovanligt indeed. Men kul.


PS. Slog mig att besöksstatistiken ju kan ha ändrats innan just du läser detta, men den trio inlägg som just nu är mest lästa här är alltså

HBT-kunskap för frikyrkliga. Lektion 1: We're here we're queer get used to it
Samtidigt på Twitter
HBT-kunskap för frikyrkliga. Lektion 2: Sex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar