onsdag 6 juli 2011

Uppdatering

Jodå, det går framåt här i hyllorna. Trots den över 30-gradiga värmen i lägenheten. Jag har till och med valt ut den bok ur deckarhyllan som ska presenteras här så småningom, och har ett par-tre kandidater ur de skönlitteraturhyllor jag hittills är klar med (skönlitteraturen täcker faktiskt nästan hela ena långväggen i arbetsrummet, trots att jag alltid tycker att vi inte har så mycket skönlitteratur egentligen...). Är ännu inte vid den punkt då kaoset minskar istället för att öka... men tycker mig ana ljuset i tunneln.

Jag inser dock att jag även när jag är klar med detta kommer att ha en hög böcker som saknar plats i hyllorna, trots att jag lyckats frigöra i alla fall två meter hyllyta sammanlagt. Kaoset blir i alla fall mindre i slutändan än det var när jag började, alltid något.

Jag har också gett en rubrik åt min nya serie med temabloggposter: Guldkorn ur hyllorna (låter kanske lite pretentiöst, men är lånat ur ett gammalt brev från en vän som jag hittade när jag rensade och sorterade, den här bloggserien får bli lite en homage till henne). Nästa del alltså: deckare

Men: Blir det lika varmt, eller ännu varmare, här idag så flyr jag både bokhyllor och dator och sätter mig ute, där det i alla fall är svalare än här inne (jo, det är sant... vår lägenhet är bastuhet på sommaren, och fryskall på vintern... fast på vintern är det i alla fall behagligare klimat inomhus än utomhus).

Och bibliografiproblemet undrar ni då? Jo, jag har organiserat om hela den Billy där biblioteks- och informationsvetenskap står, så det löste sig. Typ.

NU: Åter till gruvorna... eller ehum... hyllorna ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar