fredag 18 mars 2011

Reason to believe

Eftersom jag tidigare (i Skivminnen och Mer Billy) delat med mig av gamla Billy Bragg-klassiker som jag förälskade mig i redan som tonåring, så tänkte jag att det kunde vara på sin plats att också presentera en lite nyare (eller, om man så vill, lite äldre...) Billy Bragg här på bloggen.

Har velat fram och tillbaka mellan en massa olika sånger, och framföranden, under eftermiddagen, eftersom han är en av de där artisterna som jag har svårt att välja favoriter av. Men jag fastnade till slut för den här inspelningen av Reason to believe (som inte är Braggs egen, utan skrevs av Tim Hardin), som han här gör i duett med Lisa Miller.

Kanske förfelar det syftet lite eftersom det inte är en ny sång per se... Men kan jag hjälpa att det skrevs så mycket bra på 60-talet kanske... ;-) Inspelningen är ju rätt ny (2003) i alla fall.


>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar