måndag 13 maj 2013

Har vi att göra med en omelett?

Kan du påminna dig att du läst en deckare där hjälten ställt sig den frågan? Det kan i alla fall inte jag påminna mig att jag gjort, innan jag läste Styckerskan från Lilla Burma av Håkan Nesser.

Men det är inte enda anledningen till att ni ska läsa den. En minst lika bra anledning är att den är både spännande och rolig (Anna kommenterade att jag satt och småskrattade ofta när jag läste den).

Jag kan avslöja att frågan om omeletten har ganska lite med den i titeln omnämnda styckmörderskan att göra. Men ändå är den ganska central i det nya mord som utreds i boken.

Eller? Är den kanske inte det? Är det kanske inte ett mord ens en gång?

Och hon, Ellen Bjarnebo, är ju en styckmörderska i alla fall. Eller?

Läs boken helt enkelt.

Köp på Bokus, Adlibris eller varhelst du nu brukar köpa böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar