lördag 10 mars 2012

Melodifestival!

Idag behövs inga alternativ till Melodifestivalen, för idag är det ju Melodifestivalfinal, alltså, med mina ögon sett, den riktiga Melodifestivalen. Sändningstid är 20.00-22.00, med eftersnack i en kvart därefter, och kanalen är alltså ettan.

De bidrag som tagit sig dit är, här i startordning:

"Shout it Out"  – framförs av David Lindgren
"Jag reser mig igen" – framförs av Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
"Mystery"  – framförs av "Dead by April"
"Why start a fire"  – framförs av Lisa Miskovsky
"Baby doll"  – framförs av Top Cats
"Euphoria"  – framförs av Loreen
"Soldiers"  – framförs av Ulrik Munther
"Mirakel"  – framförs av Björn Ranelid feat. Sara Li
"Why am I crying"  – framförs av Molly Sandén
"Amazing"  – framförs av Danny Saucedo

Eftersom jag undvikit alla deltävlingar har jag ingen förhandsfavorit, eller egentligen någon förhandsåsikt alls. Det blir spännande att se/höra, helt enkelt. Och, må bästa bidrag vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar