fredag 3 februari 2012

Romantiken...

...är inte bara en historisk era, utan också titeln på Tomas Andersson Wijs alldeles pinfärska album. Den låt därifrån som jag hade velat göra till fredagssång är Strum und drang. Lysande sång om tonårstiden, och om hur man tappar taget om den med tiden. 

"Kommer ni ihåg, vad vi drömde om? Inte drömde vi om dyra, slicka liv"

som texten säger. 

Nu finns den inte, såvitt jag kan finna, på youtube. Men i klippet nedan får ni i alla fall er till livs lite från produktionen av skivan (fler delar finns såväl på youtube som på tomasanderssonwij.com, gå dit med er om ni vill se mer).

[Uppdaterat 160403| NU finns den på youtube! (Och har säkert gjort ett tag, men jag fick för mig att leta efter den nu pga att jag såg att den sökts här på bloggen). Klicka här för att se och höra.]





>






Skivan på Spotify och på iTunes Och på cdon, förstås, för de av oss som, liksom jag, uppskattar skivor också som fysiska objekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar