fredag 4 november 2011

Ridin' the Rails

Så här när höst-vinter-säsongen börjar komma igång på riktigt hade jag egentligen tänkt mig något från en av mina favoritvinterskivor (somliga skivor har en årstid så är det bara), Hymns of the 49th parallell med kd lang som fredagsmusik. Men medan jag var igång med att välja mellan de låtarna på youtube så råkade jag hitta en av mina absoluta favoritvideor med kd i en för mig delvis ny version. Det som den inte har i den version av den som jag har på VHS och DVD är filmsnuttarna, eller vad vi ska kalla det. Och de gör det verkligen inte sämre.

Inte för att jag har nåt emot versionen med bara kd + doakören heller, men...

Hursomhelst, här är den:

Ridin the Rails

Håll till godo!







>



PS. Såg att det stod klassisk musik i ämnesordsraden och ändrade tillbaka det till musik. Jo, just ändrade tillbaka. Blogger lider nämligen av Microsoftsjukan autokorrigera, så om jag skriver "musik" i ämnesordsraden ändrar den på eget bevåg till den längre av de redan använda etiketterna "klassisk musik", och om jag då glömmer att ändra det igen så blir det så... Som macanvändare är jag van att själv vara den som bestämmer vad jag ska skriva, så det driver mig till vansinne...

Nog för att den här videon är klassisk på sitt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar