torsdag 21 juli 2011

Ur filmhyllan: Movin' with Nancy

När jag ändå är igång och tipsar om guldkorn ur hyllorna, så måste jag ju passa på att även ta med guldkorn ur filmhyllorna. Svår att gå förbi i det avseendet är Movin' with Nancy. En samling musikframträdanden med Nancy Sinatra, med gästartister, från 1967. Vi hittade den på VHS i någon fyndlåda en gång för länge sen, men den lär visst finnas på DVD nu också.

Showen/filmen är sponsrad av RC Cola, därför bryts den emellanåt för reklamnummer för RC Cola, i regel framförda av Nancy Sinatra även dessa. Signaturlåten är så knäpp, särskilt som reklamslogan betraktad, att det är svårt att inte älska den ("It's the mad, mad, mad cola", "RC, the one with the mad, mad taste").

Och fungerar gör reklamen tydligen också, för när jag första gången såg RC Cola i en affär här i Sverige var jag ju bara tvungen att köpa ett par flaskor, och sjunga "the one with the mad, mad taste" när jag kom hem med den... Fast i ärlighetens namn vet jag inte vad som var så vansinnigt/galet ("mad") med den. Den smakar cola, varken mer eller mindre.

Showen är däremot ganska "mad", eller i alla fall ganska 1960-tal... Se reklamnumret nedan så förstår ni vad jag menar med det...







>


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar