måndag 15 november 2010

En aftonbön på måndagförmiddagen

Precis när jag skulle somna igår kom jag att tänka på Tomas Sjödins bön om att "defragmentera mitt hjärta", uttryckt bland annat i Tankar för dagen i Sveriges Radio för drygt ett år sedan. Det kändes som en mycket passande aftonbön just när ett virrvarr av tankar for omkring i huvudet, så jag lånade den.

Att nattsömnen sedan blev svårt lidande av omkringfarande katter är en annan sak, och hade säkerligen ingenting med aftonbönen att göra... ; )

Lyssna gärna till Tomas tankar om defragmentering av hjärtat. Bara att klicka på länken ovan och välja att antingen lyssna direkt eller ladda ner.


Ett tekniskt PS, tillagt på tisdageftermiddagen, på förekommen anledning... (tack för påminnelse, K!):
Jag har Mac. Jag kommer aldrig ihåg om PC-användare högerklickar eller vänsterklickar när de vill få upp en såndär listmeny (med "spara som" etc). Men jag antar att ni som är PC-användare själva vet vilket. Den som vill ladda ner Tankar för dagen från ovanstående länk ska i alla fall göra så (högerklicka/vänsterklicka, vilket det nu är), och så välja något av "spara"-alternativen. (Och för den som eventuellt har juridiska funderingar, länken går till Sveriges Radios podcast av programmet, det är helt lagligt att ladda ner).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar