onsdag 6 juni 2012

I väntan på Sommar

Många går ju och väntar på sommaren i dessa dagar, och då alltså i betydelsen sommarväder. Själv brukar jag alltid så här års börja bli riktigt otålig i min väntan på att få veta vilka som är årets värdar i radioprogrammet Sommar. Så även i år.

Är det inte helt orimligt att man ska behöva vänta halvvägs in i juni innan man får veta vad man har att se fram emot i sommarradion. Jag menar, är det ingen som hört talas om teasers. Och om att en av poängerna med dessa är att de så att säga föregår det som de förebådar... Att presentera sommarvärdarna är ju den perfekta teasern inför Sommar i P1, och det skulle alltså med fördel kunna göras innan sommaren faktiskt börjat. Varför inte första juni? Eller kanske idag, den sjätte juni (eftersom nationaldagen ju numera är den röda dag som blir lite av en startsignal på sommaren).

Nåja... Jag får tydligen ge mig till tåls till den fjortonde. Men i väntan på den dagen tänkte jag lite nu och då ge er tips ur Sommararkivet. Det första tipset, som alltså levereras idag, blir författaren John Ajvide Lindqvists program från 2006. Lyssna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar