lördag 3 mars 2012

Melodifestivalalternativ 3 mars

Den här veckan levererar tvåan rejäl konkurrens på musikfronten igen: Filmmusikkonsert i Albert Hall. Från 2011. Se och hör ett smakprov nedan.



Föredrar man deckare är det "same procedure as last week": Bones på trean, Midsomer Murders på åttan och Inspector George Gently på nian.

Jag har letat och letat i mina DVD-hyllor efter musikrelaterade filmalternativ som är hyfsat lätta att få tag i. Har hittat jättemånga jätteroliga musikfilmer, men inte särskilt många jag tror att man hittar i en genomsnittlig videobutik (fysisk eller virtuell), just musikavdelningen brukar inte vara så imponerande i hyresutbudet. Så... jag refererar er helt enkelt till Movin' with Nancy, som jag tagit upp här förut (läs här), inte för att jag tror att den är så lätt att hitta men för att den förtjänar ett omnämnande (till)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar