lördag 19 november 2011

Ett lysande initiativ!

Äntligen har jag de utlovade bilderna (och filmerna) från Eslöv lyser.

Den ljusinstallation som vann omröstningen (och som jag hade röstat på om jag fått tummarna loss) var "Vem besöker biblioteket". En fantastisk show som omvandlade bibliotekets fasad till på samma gång filmduk och medaktör i en "film" om ett besök av en utomjording.



Dessvärre är min film av installationen alldeles för stor för att kunna laddas upp här på bloggen, så ni får nöja er med en stillbild.


Men låt oss inte glömma de andra nio installationerna. De var alla vackra på sitt sätt. Här nedan bild från en av mina andra personliga favoriter bland ljusinstallationerna. Den vid stationen, där man med ljusets hjälp band samman ett gammalt hus med ett gammalt träd. Dessvärre minns jag inte vad den installationen hette.


Stämningsfull växtbelysning (se nedan)...


...samsades med mer actionbetonade inslag, som ljusgraffittin nedan exempelvis (filmen är tagen med den sämre kameran, så både kvalitet och ljud kunde ha varit bättre).



Överhuvudtaget ett positivt, för att inte säga lysande..., initiativ i höstmörkret. Tack till alla som varit delaktiga!

Läs och se mer i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar