tisdag 1 februari 2011

Whoppa! En naturupplevelse!

Snubblade nästan över den här ugglan igår (enligt mer ugglebekanta troligen en hornuggla), när jag kom runt ett hörn. Faktiskt bokstavligen nästan snubblade på den. Plötsligt var det något som fladdrade till vid mina ben, och jag tvärstannade för att inte gå in i den där kringblåsande sopsäcken eller vad det kunde vara. Tittade. Konstaterade att det var en uggla. Men fick titta en lång stund innan jag trodde mig själv...

Sen hade jag i alla fall sinnesnärvaro att backa en bit för att inte skrämmas, och ta en bild med mobilkameran (hade ingen annan).

Därefter gick jag och hämtade den riktiga kameran. Men när jag kom tillbaka med sagda kamera och började rikta den mot ugglan, så vände den på huvudet (på det där fascinerande uggleviset), tittade på mig, och flög iväg. Det var tydligen färdigfotograferat tyckte den.

Alltså får ni, tyvärr, nöja er med den här lilla och lågupplösta mobilbilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar