torsdag 20 maj 2010

Köpes: Boscheboja...

Systerdottern älskar sin boscheboja (=fotbollströja på tvååringska), som är en landslagströja (hemma) för Uruguays landslag. Hon har haft den i ett år, så den börjar nog snart sitta aningen trångt. Hennes mamma har framgångsrikt introducerat en MFF-tröja som alternativ boscheboja ("di blåe" har åtminstone samma himmelsblå färg som Uruguays hemmaställ). Och jag har letat på nätet efter en "riktig" boscheboja i något större storlek, men hittar bara vuxenstorlekar. Hittar andra lagtröjor i barnstorlek, men inte den. Nu har jag lagt ett bud på Tradera på en Manchester United tröja i nästan hennes storlek (ett snäpp större än hon använder nu). Den är ju inte särskilt blå alls, utan ganska röd... Men förhoppningsvis kan den ändå accepteras som en boscheboja.

Passade samtidigt på att bjuda på några "boschebojor" till mig själv. Har inte haft någon sen jag själv var liten, men nu är jag nog stor nog att bejaka barnet inom mig. Eller nåt...

Avslutningsvis den efterlysning som aviserades i rubriken: Har någon sett, eller har, en tröja som nedanstående, i barnstorlek, till salu, så hör av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar