onsdag 14 april 2010

Morgonmusik


På vår förra dator – den ursöta iMac Globe – hade jag en spellista som jag helt enkelt kallade "morgon". Sen bytte vi dator, och spellistor hörde till sånt vi inte plockade över till den nya, och morgonlistan föll i glömska. Idag på morgonen satt jag och slösurfade lite på youtube (letade egentligen efter Derek Webb), och via rekommendationer och länkar råkade jag snubbla över ett klipp där John Barrowman berättar om, och sjunger, I am what I am, och mindes plötsligt den där fantastiska listan. På den fanns förutom I am what I am med Gloria Gaynor också en helt underbar tolkning/översättning av en sång av Bette Midler, som Jonas Gardell stod för, och det enda jag kunde komma ihåg från den var något om att det är också vår värld, vår sol och vår måne (vilket jag associerade till utifrån "It is my world, that I want to have a little pride in, my world, and it's not a place I have to hide in" i I am what I am).

Till slut, efter lite letande, hittade jag den. "Jag är underbar" med och av Jonas Gardell, och den är just UNDERBAR. Perfekt början på vilken dag som helst. Håll till godo:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar