fredag 23 april 2010

Finger utan glas

Jag skar mig när jag slängde glas i återvinningstunnan för ca två veckor sedan. Sedan drabbades jag av nån släng av machismo (som alltför ofta är liktydigt med stupiditet, jag vet...) och skulle minsann inte gå tillbaka in i lägenheten och tvätta fingret och sånt trams. Nej, nej, jag sätter på ett plåster bara, eftersom det inte vill sluta blöda, och sen går jag ner på stan som tänkt. Briljant idé. Tyvärr med den bieffekten att fingret läkte igen med en glasskärva kvar i...

Idag har jag varit på vårdcentralen och fått glasbiten utplockad, och hela fingret inpackat i ett omslag med spritindränkta kompresser som ska se till att eventuella ytterligare skärvor dras ut. Vilket faktiskt är betydligt fånigare än det hade varit att ta hand om fingret ordentligt från början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar